2008 – a svájci út éve

2008. január 22. Fellépés a Magyar Kultúra Napja alkalmából rendezett városi ünnepségen

2008. március 16. Felsőgödi Jézus Szíve-templomban

Elhangzott a Szent Imre Kórus és a Gaude Kórus női kara előadásában Pergolesi Stabat Mater című műve Pászthy Júlia és Heim Mercédesz szólóénekével, ifj. Szotyori Nagy Gábor orgonakíséretével

Tavaszra a női kar Pergolesi Stabat Materét tanulta meg és adta elő egy szép hang-versenyen a felsőgödi Jézus Szíve templom Szent Imre Kórusával. A Gaude ezen a koncerten Antonio Lotti Crucifixusát is elénekelte.

2008. májusi hangverseny plakátja

2008. május 16. Fellépés a dunakeszi Altamira Egyesület kiállításmegnyitóján

2008. május 23. VIII. Pedagógusnapi hangverseny a Nemeskéri-Kiss kúriában

2008. május 31.– június 3. Kórusturné Svájc / Monthey

A svájci Vi’e La Vie (Éljen az Élet!) Kórus előző évi gödi látogatása után mi is meg-hívást kaptunk Göd testvérvárosába, Monthey-be, aminek nagy örömmel tettünk eleget. Karnagyunk madártávlatból nézte hosszúra nyúlt buszozásunk kínjait, amelyet két könyörtelen buszsofőr tett néha nehézkessé.

Ezért „jutalomból” az egész utat végigénekeltük (Öregek, „Kiaszott…”). A 19 órás utazás végén a Monthey melletti alpesi falucskában, Champéryben kötöttünk ki Marusz nagy megkönnyebbülésére, ő viselte ugyanis a legnehezebben a szerpen-tint övező szakadékok látványát. Egy – többszáz éves faházak és templomocska szomszédságában lévő – hotelben kaptunk szállást, ahonnan csodálatos kilátás nyílt a körülöttünk lévő hegyekre. Vendéglátóink figyelmességének köszönhetően idegenbe szakadt hazánkfia, Bornemissza Lajos volt az idegenvezetőnk, aki hibátlan magyarsággal és gondos odaadással kalauzolt bennünket ottlétünk alatt. Miután elfoglaltuk szobáinkat, Monthey kultúrközpontjába mentünk próbálni, ahol a város fogadóbizottsága várt minket.

Másnap reggel számos sajtkülönlegesség elfogyasztása után felderítettük a környé-ket, majd délután egy 1700 évvel ezelőtt alapított apátságot tekintettünk meg, ahol a relikviák között szólaltattuk meg a Da pacemet, mindenki nagy örömére.

Este a Vi’e La Vie évadzáró koncertjén léptünk fel, ahol a helyi kórusok szórakoztató, népszerű műveket énekeltek, míg mi a kórusirodalom remekeiből válogattunk.

A zárszámként előadott Bárdos-darabot, a Régi táncdalt a hallgatóság vastapssal jutalmazta.

Vendéglátóink vasárnapra egész napos buszkirándulást szerveztek nekünk, és igazán kitettek magukért: utunk során Mathieu folyamatosan csokival és borral traktált bennünket. Gruyeres várába érve a zeneszalonban énekeltük el a Psaume című francia zsoltárt. Ebédre fondue formájában ízlelgettük Svájc finom sajtjait, majd a közeli sajtgyárban ismerhettük meg elkészítésük fortélyait. Visszafelé a Genfi-tó partjára kanyarodva, Montreux városát elhagyva a szép fekvésű Chillon közeli vízi-váránál időzhettünk. A búcsúesten a Vi’e La Vie tagjai finom vacsorával és ajándé-kokkal készültek tiszteletünkre. A többnapos együttlét és a közös éneklés olyan közel hozta egymáshoz a két énekkart, hogy bizony könnyezve búcsúztunk el egymástól.

Marton Kinga, Váczi Edit, Wisinger Violetta

2008. Monthey-ben a Göd hídnál
2008. A két kórus együtt énekel a fogadás után
2008. Csoportkép hazafele úton Svájcból

2008. június 7. Budapest, budahegyvidéki evangélikus templom

Közreműködés az istentiszteleten, majd világi kórusmuzsika a templomkertben, ahol elhangzott – többek között – Hassler Őszi fák és Passareau Il est bel et bon című madrigálja.

2008. június 8. Piarista Juniális

2008. július 14. Városi Zenei Nap a BM üdülő színpadán

2008. július 14. Évadzáró bankett Alsógödön, a Széchenyi csárdában

2008. szeptember 5–7. Kórustábor Pomázon, a Magyar Kóruskastélyban

2008. november 15. Fellépés a felsőgödi Jézus Szíve templomban a 85. jubileumát ünneplő Felsőgödi Munkás Dalkör hangversenyén

Meghívó a jubileumi hangversenyre
2008, Összkar a Felsőgödi Munkás Dalkör jubileumi hangversenyén

2008. november 23. Ócsa, Szentháromság templom: Országh Tibor atya meghívására énekszolgálat a vasárnapi szentmisén

2008. december 14. Sződ, adventi jótékonysági koncert a Hunyadi János Általános Iskola rendezésében