2020 – a jubileum és a veszteségek éve

2020. január 17–18. Lendva

Tóth Andrea ekkor készült felvételei itt láthatóak.

Lendván, a Szent Katalin templomban éneklünk a ljubjanai Szent Vid kórussal
Lendván, a Szent Katalin templomban éneklünk a  ljubjanai Szent Vid kórussal

Nagyszerűen indult ez az évünk is. Januárban még semmiféle vírusra nem gondoltunk komolyan. Szilágyiné Bátorfi Edit egy újabb szép utazást szervezett nekünk, melyről így ír egy kedves új szoprán kórustársunk:

Egy újonc beszámolója élete első közös kirándulásáról a Gaude Kórussal

Mivel csak 2019 októberében csatlakoztam hozzátok, nagyon megörültem, hogy januárban utazni készül az énekkar, és máris veletek mehetek!

Novemberben kapta Barcs Ági a meghívást Edittől, a Gaude alapító tagjától Lendvára: egy közös koncertre a ljublanai kórussal, akikkel nektek már sok közös élményetek volt. Szerencsére januárig még volt egy kis idő a felkészülésre (nekem ez különösen fontos volt, hiszen a darabok egy részét még nem ismertem).

Ezzel a repertoárral készültünk a lendvai Szent Katalin templomban január 18-án 16 órakor kezdődő hangversenyre:

• Fraysse: Psaume;
Hószín pihe (taizéi ének, Tóth Andrea magyar szövegével);
• Buxtehude: In te Domine speravi;
• Mendelssohn: A mennybéli… (Gott sei Dank…);
• Nagel: Schöne Nacht;
• Kodály: Adventi ének;

A kórus oszlopos tagjai közben gőzerővel szervezték az utazást.

Január 17-én jött el a nap, hogy útra keljünk. Délután a város kijelölt pontjain felszálltunk különbuszunkra, hogy először Lentibe jussunk el. Az úton (mint egy jó osztálykiránduláson!) beszélgetéssel, énekléssel, viccelődéssel telt az idő. Megérkezésünkkor finom gőzölgő vacsora várt minket szálláshelyünkön. Vidám, majd kicsit komolyabb közös beszélgetés után tértünk nyugovóra.

Másnap reggeli után felkerekedtünk és hamarosan már Lendván is voltunk, ahol kastélylátogatással kezdtük a napot – immár közösen a ljubljanai kórussal. A gyönyörű kis kastélyban egy kisfilmen vendéglátóink bemutatták a várost és környékét, majd végigjárhattuk az épületet, bepillantást nyerve történelmébe és a helyi művészeti világba. A ránk váró egyéb programok miatt kevés idő jutott minderre, így többen megjegyeztük, hogy ide még vissza kell jönni látogatóba!

Délben bőséges ebéddel vártak minket a helyi Kancsal vendéglőben, hogy annak elköltése után máris továbbvezessenek a többi nevezetességhez: először a Makovecz Kultúrközpontot csodáltuk meg ámulva és kissé irígykedve, hogy egy ilyen kicsi városnak micsoda impozáns színház- és koncertépülete van! Megnéztük a múzeummá alakított zsinagógát, ahol a tárlatvezető avatott be minket történelmük szomorú epizódjaiba.

Ezután a szép kis barokk Szent Katalin templomba mentünk beénekelni és próbálni, amíg a másik kórus járta végig a nevezetességeket. Amíg a ljubljanaiak melegítették be hangjukat, mi újabb ismereteket kaptunk: az egyik főutcai épületben megnézhettünk egy kiállítást a helyi polgári életről és egy régi esernyőgyárról, amely a Monarchia idejébe repített vissza minket.

A templomban még tartottunk egy rövid próbát a szlovén kórussal közösen is, majd amikor megteltek a padsorok a hallgatósággal, felcsendült az ének, most már a koncert részeként. A Gaude Kórus szólaltatta meg műsorát elsőként, a hangverseny végén pedig a ljubljanai kórussal közösen énekeltünk – a Gaude már harmadik alkalommal.

Sikeres szereplésünk után kedves vendéglátóink bőséges, finom vacsorával várták mindkét kórust, ahol még ismét lehetőség nyílt egy kis beszélgetésre a másik énekkarral. Sajnos hamarosan indulnunk kellett, hogy még aznap hazaérjünk. Utazásunk visszafelé ismét jó hangulatban, zajosan telt – nekem különösen sokat jelentett, hogy jobban megismerhettelek titeket, és egy véletlen megjegyzés folytán kiderült, hogy Dóczy Kati újonctársammal már réges-rég ismerjük egymást, hiszen ugyanabban a gimnáziumban koptattuk a padokat és együtt énekeltünk az iskola kórusában!

Az út végére belázasodtam és több kórustag is beteg lett a kirándulás után, de így is milyen jó, hogy elmehettünk még együtt Lendvára!

Köszönöm mindenkinek, hogy részt vehettem, és veletek közös élményekkel térhettem haza!

Ott Emese

2020. március 5. Kóruspróba és torta a Gaude 20. születésnapján!

2020 március: 20 éves a Gaude Kórus!

2020. március 16. – augusztus 26. Karantén miatti próbaszünet

Jubileumi koncertünket Vivaldi Glóriájával júniusra, majd novemberre terveztük, de a világjárvány miatti veszélyhelyzet valamennyi szép tervünket felülírta.

2020. április – június kóruspróbák a YouTube segítségével

2020. július – augusztus Gaude „a réten”

Szólam-, majd kóruspróbák távolságtartással a gödi golfpályán, majd Barcs Lajosék kertjében.

2020. próba a gödi golfpályán

2020. szeptember 3. Egyetlen őszi kóruspróba a felsőgödi közösségi házban

2020. szeptember 7. Barcs Lajos (1935 – 2020) temetése

Barcs Lajos kórusunk örökös tagja

2020. október 17. Szőkéné Cseri Melinda Panni lányának esküvője Vácon

Gaude-közreműködés kamaralétszámmal

2020. november 29., december 6., 13., 20. és 25. A Gaude Kórus zenés adventi jókívánságai kedves közönségének

Közösségi oldalakon közzétett videó-összeállítások korábbi hangversenyeinkből